Handelsbetingelser

     

Generelle oplysninger

 

Harder & Co. APS
CVR-nr.: 78908114
Søndergade 1
info@harder.dk
(+45) 86121055

 

Bestilling

Harder.dk er åben 24 timer i døgnet og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeheldelse. Du kan foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

 

Ved bestilling, tager vi forbehold for mellemsalg og dermed evt. udsolgte varer. Harder er ikke leveringspligtig i disse tilfælde. Dog vil vi gerne forsøge at fremskaffe den udspecificerede vare til dig, såfremt det er muligt og du henvender dig til den fysiske butik herom.

 

For at handle på harder.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du er selv ansvarlig for at afgive de korrekte oplysninger til harder.dk.

 

Vær opmærksom på at farven på varer fremvist på billeder / online kan variere mere eller mindre i forhold til den fysiske vare - alt efter belysning, skærmindstillinger osv.

 

Betaling

 

Du kan betale med følgende betalingsmidler på webshoppen: 

MobilePay, Dankort, Visa / Dankort og Mastercard.

 

 

 

Vi tager ikke kortgebyrer. Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.  

Pengene trækkes først når varen afsendes.

 

Alle priser er inkl. moms og evt. andre afgifter. 

 

 

Levering

 

Alle ordrer som vi modtager inden 11:00 på hverdage, sendes samme dag. Ordrer modtaget i weekender og på helligdage afsendes førstkommende hverdag.

 

Vi leverer med GLS Pakkeshop el. Hjemmelevering. For køb til og med Dkr.:  998,- betaler du Dkr.: 39,- for levering til pakkeshop og Dkr.: 50,- for levering hjemme. Gratis levering ved køb fra Dkr.: 999,-. Vi leverer som udgangspunkt kun i Danmark (dog ikke Grønland og Færøerne pt.), med mindre andet er aftalt med butikkens personale. Såfremt du ønsker det, er det også muligt at afhente varerne hos Harder på strøget i Aarhus - efter nærmere aftale herom.
 
Vi bestræber os på at levere så hurtigst muligt indenfor 1-4 hverdage.
 

 

14 dages fortrydelsesret

Julegaver byttes indtil 15.01.21

 

Når du kandler på harder.dk, har du 14 dages fortrydelsesret. Dvs. at du har 14 dage til at meddele os, at du ønsker at fortryde købet og vil returnere varen til os. Hvis fristen udløber på en helligdag ol., forlænges fresten til den førstkommende hverdag.

 

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@harder.dk  eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.


Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får evt. fragtomkostninger retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

 

Returnering
 

Hvis du fortryder købet, skal værer tilbageleveres til:

Harder

Søndergade 1

8000 Aarhus C

Danmark

 

Ønsker du at at sende en eller flere varer retur til vores online shop, kan du benytte den vedlagte retur-seddel, tape den på pakken og indlevere pakken til nærmeste GLS pakkeshop. Omkostningerne ved returforsendelsen fratrækkes ved tilbagebetaling (Dkr.: 50,-).

 

Du bedes venligst vedlægge en kopi af ordrebekræftelse eller anden dokumentation for købet, i returforsendelsen.

 

Husk at få kvittering for indlevering af pakken og gem den indtil returforsendelsen er færdigbehandlet - du har fået penge tilbage for de returnerede varer. Ved tilbagelevering bør du sørge for at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken / varerne, indtil vi modtager den.

 

OBS. Vi modtager ikke pakker sendt retur pr. efterkrav, brev eller pakker sendt uden omdeling.

 
 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Skærddervarer og andre personligt tilpassede varer som skjorter med monogram ol.
  • Bestillings- og specialfremstillede varer efter aftale.
  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Levering af forseglede varer, hvor forseglingen er blevet brudt efter levering, f.eks. dufte og indpakkede skjorter.

 

 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den ser ud, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, medfører dette en værdiforringelse af varen. F.eks. sko uden tilhørende skoæske, tags osv.

Tags skal endvidere være monteret og intakte som ved levering. Bemærk at original emballage kan udgøre en væsentlig del af varens værdi.

 

Harder fastsætter værdiforringelsen. Som udgangspunkt nedskrives varer med bortkommet eller beskadiget emballage med minimum 30% og varer, som er taget i brug eller på anden vis beskadiget, nedskrives med minimum 90%. F.eks. sko med tegn på brug som ridser ol.
 

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer din betaling, fratrukket leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde købet.


Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
Harder

Søndergade 1

8000 Aarhus C
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.  

 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:
 

Harder

Søndergade 1

8000  Aarhus C
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Harder & Co. ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på harder.dk er Harder & Co. ApS.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@harder.dk.  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, kan du henvende dig i den fysiske butik el. kontakte os telefonisk på 86121055 el. pr. mail: info@harder.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 30.11.2020

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular her